Moto bloger

Blog o samochodach dla kierowców i nie tylko

Wypożyczenie samochodu na Sycylii – moje doświadczenia

Luty 17, 2016 Autor: Moto bloger Kategoria: podróże, Sycylia

Jak pisałem w jednym z poprzednich wpisów wakacje pod koniec czerwca 2014 roku spędzałem z rodziną na Sycylii. Wypożyczenie samochodu na Sycylii nie jest tanie, ale na pewno warto skorzystać z tej opcji, żeby lepiej poznać jedną z najpiękniejszych włoskich wysp.

Wypożyczenie samochodu na Sycylii

Nasza Panda z wypożyczalni

Czy wypożyczenie samochodu na Sycylii jest bezpieczne ?

Chciałbym teraz pokrótce opisać moje wrażenia związane z wypożyczaniem samochodu na tej wyspie. W czasie naszych podróży staramy się korzystać przede wszystkim z lokalnych firm, bo nie lubię kiedy duże sieciowe wypożyczalnie takie jak Avis czy Hertz blokują na karcie kredytowej kilkaset czy nawet 1000 euro jako udział własny w szkodzie, która może pojawić się w czasie użytkowania pojazdu. Do tego dochodzą horrendalnie wysokie opłaty za foteliki (podstawki) dla dzieci czy dodatkowego kierowcę. Przy zwrocie auta czeka nas natomiast dokładne sprawdzenie całej karoserii czy przypadkowo nie pojawiła się na niej jakaś dodatkowa rysa. Zdecydowanie bardziej wolę korzystanie z małych lokalnych firm oferujących opcję z pełnym ubezpieczeniem, które zwalnia mnie z odpowiedzialności finansowej jeśli użytkuję auto zgodnie z warunkami wypożyczalni.

Trapani w nocy

Nocne Trapani

W czasie zbierania informacji o Sycylii trafiłem w sieci na informacje o Angelo, który w Trapanii prowadzi B&B Bella Trapani i pośredniczy także w kontakcie z lokalnymi firmami, które oferują wypożyczenie samochodu na Sycylii.

W czasie wymiany kilku maili z Angelo umówiłem się na wypożyczenie Citroena C1. Udało mi się wynegocjować cenę 270 euro za tydzień. Jedyną dodatkową opłatą było 20 euro za drugą podkładkę dla moich dzieci, a sam proces rezerwacji nie wymagał podania żadnych danych z karty kredytowej. Za całość miałem zapłacić gotówką w dniu odbioru samochodu. W mailach Angelo zapewniał, że samochody z silnikiem benzynowym są prawie nowe. W umówionym terminie przyszedłem do B&B Bella Trapani po odbiór samochodu. Angelo zaproponował typowe włoskie espresso i czekaliśmy na Rosario z wypożyczalni A&R Rental Car, z którą Angelo współpracował.

O ile z Angelo można było porozumieć się po angielsku bez kłopotu o tyle w przypadku Rosario okazało się to praktycznie niemożliwe. Pierwsze problemy pojawiły się już na początku, kiedy okazało się, że zamiast C1 mam dostać Citroena C3 Pluriel z automatyczną skrzynią biegów. Ten samochód w ogóle mi nie pasował. Po pierwsze z automatem na pewno więcej palił, a cena benzyny wynosiła wtedy prawie 1,7 euro za litr. Po drugie Pluriel miał zdejmowany dach, a jest to według mnie niezbyt dobre rozwiązanie dla rodziny z dwójką małych dzieci i po trzecie wyglądał na mocno wyeksploatowany. Powiedziałem, że tego auta nie biorę, bo byliśmy umówieni na C1. Okazało się jednak, że nie ma takiej możliwości. W związku z tym zapytałem co innego mógłbym dostać i dowiedziałem się, że w grę wchodzi jeszcze Fiat Panda. W tej sytuacji zdecydowałem się na Pandę, musieliśmy po nią podjechać na dworzec kolejowy w Trapani, gdzie mieściła się wypożyczalnia. Ostatecznie dostaliśmy Pandę, ale poprzedniej generacji, bo wszystkie samochody były prawie nowe tak naprawdę tylko w mailach. Większość z nich miała po kilka lat, kilkadziesiąt tysięcy przebiegu i dość zniszczone w środku wnętrze.

Samochody na Sycylii

Parada klasyków w Erice

Samochód wypożyczyliśmy na 7 dni i w tym czasie przejechaliśmy około 1200 km. Zwiedzaliśmy oczywiście Sycylię w okolicach Trapani m.in. miasta z wpływami arabskimi Marsalę, Mazarę del Vallo, starożytne ruiny w Selinunte i Segeście, malownicze Scopello, piękne Cefalu oraz San Vito Lo Capo i Castellammare del Golfo z bardzo fajnymi plażami. Po 3 dniach pojawił się pewien problem z autem. Po nocnym postoju i uruchomieniu silnika kontrolka check engine nie zgasła po kilku sekundach, a silnik pracował trochę nierówno. Od razu podjechałem do Rosaria i pokazałem, palącą się kontrolkę. Jego reakcja była bardzo spokojna powiedział tylko no connecto i no problem. Rzeczywiście po kilku kilometrach silnik zaczął pracować normalnie a po kilkudziesięciu kontrolka zgasła i problem się więcej nie pojawił.

Podróże po Sycylii

Panorama Selinunte

W drodze do San Vito Lo Capo

Mimo pewnych kłopotów, o których pisałem powyżej wypożyczenie samochodu na Sycylii za pośrednictwem Angela nie wiązało się z jakimiś większymi problemami. Samochód sprawował się dobrze, był wystarczająco pojemny na jednodniowe wycieczki dla 4 osobowej rodziny i przy spokojnej jeździe zużywał niewiele paliwa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Podziel się tym wpisem ze znajomymi:
  • Blip
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • Wykop
  • Śledzik
Etykiety: ,

81 komentarze do wpisu “Wypożyczenie samochodu na Sycylii – moje doświadczenia”

1. Sycylia, jak i całe Włochy jest piękna i zdecydowanie warto ją oglądać własnym rytmem, a to jest możliwe tylko poruszając się samochodem. Niestety dojechać na Sycylię swoim samochodem nie jest tak prosto, prawie 3000 km w jedną stronę. Wypożyczalnia to dobra opcja, niestety niezbyt tania. Jak porównuję z cenami wypożyczenia samochodu na wyspach Kanaryjskich, to różnica jest ponad dwukrotna. Tam za Opla Astre płaciłem około 115 euro za tydzień.

2. Byłem w wakacji w Toskanii. Opłata wynosiła, jeśli dobrze pamiętam 80 euro za tydzień. A tak to lot do Bergamo, połączenie pociągiem Mediolan- Florencja i wtedy auto. W Polsce wypożyczanie wygląda według mnie lepiej, czuję się na pewno pewniej, choć zdarzyło mi się skorzystać chyba tylko dwa razy :)

3. Myślę że fajny rzeczowy wpis, też wypożyczałem auto na wakacjach i mam podobne przemyślenia

4. Hah, Sycylia i włoscy kierowcy… Gratuluję zaparcia, te wskażówki na pewno się przydadzą wielu osobom.

5. Warto wydać te kilkaset złotych i wynająć samochód na wakacjach – bardzo ułatwia zwiedzanie. No chyba, że ktoś tylko pojechał leżeć plackiem na plaży.

6. Zawsze staram się wybrać miejsca na wakacje, gdzie dojadę swoim samochodem. Jakoś nie lubię latać samolotem, a później wynajmować auto.

7. Nie lubie wynajmować samochodu. Jednak nie ma to jak jazda własnym, sprawdzonym autem.

8. Wypożyczalnie za granicą są strasznie tanie. Za nie całe 50 euro możemy wypożyczyć pojazd w dobrym stanie na cały tydzień. Dobre rozwiązanie dla tych, co nastawiają się na spore zwiedzanie. Dla mnie bomba

9. Jak na razie wypożyczałem tylko w Polsce, ale myślę, że za granicą może też być opłacalnie :)

10. W PL ok, za granicą, nie wiem… :-)

11. Często wynajmuję samochody i nigdy nie miałem tak, że nie mogłem wziąć tego, co zarezerwowałem.

12. Osoby jadące swoim samochodem za granicę powinni wykupić dodatkowe ubezpieczenie samochodowe – taka dobra rada :)
    Ja zazwyczaj robię jak autor wpisu, czyli wynajmuję samochód na miejscu.

13. Pożyczałam samochód na wycieczce na w Grecji. Tanie autko, ubezpieczenie bez dodatkowych opłat.
    Uwielbiam taki sposób zwiedzania. :)

14. Ja też przeważnie wynajmuję auto na miejscu. Jeśli trafi się na dobrą firmę to nie ma żadnych problemów. A po co mam ciągnąc specjalnie swoje auto..?

15. A jak wygląda sytuacja cenowa w tego typu wypożyczalniach, jeżeli chodzi o ich lokalizację? Czy można znaleźć wypożyczalnie aut w mniejszych miejscowościach, czy raczej jedynie w stolicach?

16. Wypożyczanie pojazdów za granicą jest ok, tylko te ceny… Trzykrotnie droższe od polskich..

17. My w zeszłym sezonie byliśmy również na wycieczce w Toskanii, jednakże z oczywistych względów zdecydowaliśmy się na wycieczkę łączoną, z przewodnikiem. Gdybyśmy się jednak drugi raz tam wybierali to myślę, że po przeczytaniu, mimo wszystko byśmy spróbowali z wypożyczalnią. Samochód dla trójki byłby w sam raz.

18. czasami nie ma się wyboru jak trzeba dolecieć samolotem

19. Takie wypożyczalnie za granicą wcale nie są takie drogie..Trzeba po prostu dobrze poszukać. Jest pełno takich miejsc – zarówno drogich, jak i w miarę przystępnych cenowo.

20. Też wolałbym wypożyczyć, niż jechać swoim.

21. lepiej swoim o ile nie ukradną

22. Moim zdaniem bardziej opłaca się wypożyczenie auta, niżeli „targanie” swojego samochodu tysiące km. Wszystko oczywiście ma swoje plusy i minusy. Mi na przykład trafiło się auto wyplakowane, wyczyszczone, ale gdy otworzyłem popielniczkę… masakra :) cały stos kiepów… poza tym incydentem, wszystko było ok.

23. Będąc na wakacjach w Egipcie pożyczyłem auto od znajomych, nie miałem żadnych doświadczeń z wypożyczalniami… Za to sama jazda była czasami jak wyścig rajdowy…

24. Również polecam wypożyczanie samochodów na miejscu. Zawsze byłem w pewnym stopniu zadowolony.

25. Zgadzam się – małe, lokalne firmy mogą próbować nas oszukać, ale zazwyczaj nie szukają przysłowiowej dziury w całym :)

26. dokładnie, wypożyczenie auta za granicą nie jest drogie, tak się tylko wydaje, ale tak naprawdę zapłacimy duuuużo mniej niż za podróż chociażby własnym samochodem. a do tego ile mniej stresu i komfort podróżowania :) zawsze wypożyczam z rodziną :)

27. Bardzo fajny tekst, teraz wiem co robić jak za granicą będę potrzebował auta :) Pozdrawiam

28. Z Hiszpanami jest podobnie. Też nie zawsze potrafią mówić po angielsku, wychodząc pewnie z założenia, że języków uczyć się nie muszą. Z tym się trzeba liczyć.
    A co do wypożyczalni to również wychodzę z podobnego założenia, ale też spotkałem się z podobnymi problemami przy wypożyczaniu. Nadal jednak wolę te mniejsze od sieciówek

29. Wypożyczanie samochodów na miejscu jest bardzo wygodne 😉

30. Doświadczeń nigdy dość. Warto zwracać na tego typu szczegóły uwagę.

31. Interesujący wpis, przydatny rady podczas wyjazdu :)

32. Ja jednak staram się unikać wypożyczania aut.

33. Wypożyczanie samochodu jest dosyć niebezpieczne.

34. Nigdy nie miałem okazji wypożyczać auta za granicą, ale chyba podczas urlopu warto będzie sprawdzić tą opcję :)

35. Mamy się właśnie wybierać w te okolice, na pewno nam się to przyda, dzięki!

_____________________________
    Kaski motocyklowe z Bikestar

36. Dzięki za ten ciekawostki 😀

37. Przydatny artykuł, w sumie najlepiej jest zwiedzać we własnym tempie, a z samochodem to dużo łatwiejsze.

38. Świetna przygoda mimo wszystko no i notka na tym wiele zyskała 😀

39. Na Sycylię raczej nigdy nie pojadę, ale spoko ciekawostka :)

40. Parada klasyków – marzenie. Z wielką chęcią zobaczyłbym takie motoryzacyjne show.

41. Byliśmy w tym roku na Sycylii i załatwialiśmy wszystko przez internet, razem z hotelem wynajmowaliśmy od razu samochód. Rzeczywiście coś jest w tym, że wyjątkowo skrupulatnie sprawdzają stan auta przy oddawaniu, ale poza tym nie miałem żadnych zastrzeżeń – procedury jak w każdym innym kraju.

42. Super ciekawostka! Gratuluję podróży.

43. Sycylia cudowna wyspa!

44. Super ciekawostka o Sycylii 😉

45. Ostatnie zdjęcie jest świetne :)

46. Super, na pewno się przyda :) Ciekawie napisany post.

47. Rzeczywiście, tam jest całkiem inaczej trzeba o tym pamiętać.

48. Gratuluję, marzy mi się aby zwiedzić Sycylię właśnie samochodem

49. jeżdżą jak wariaci.

50. Marzy mi się taki samochód. :)

51. Swojego czasu miałem okazje podróżować po Włoszech, a także po Sycylii, co prawda nie wypożyczanym autem ale podróż w tamtych rejonach była fantastyczna – niezwykle malownicze tereny.

52. Mnie również jakoś nieprzekonuje myśl wynajmowania pojazdu za granicą. Wolę chyba skorzystać z usług przewoźnika, wozu turystycznego..

53. Ciekawy artykuł. Zawsze się zastanawiałem jak wygląda wypożyczenia auta za granicą, jakie są koszta ubezpieczenia oraz OC oraz jak wyglądają formalności po ewentualnym wypadku.
    Pozdrawiam i czekam na kolejne posty!

54. Podróżniku świetna przygoda. Może i ja kiedyś odwiedzę Sycylię i sobie i tej notce przypomnę ech..!

55. Super jest ta opcja wyposażenia auta za granicą. Dzięki temu możemy sami zwiedzić to co chcemy :)

56. Zdecydowanie jestem za wypożyczaniem aut !

57. Kiedyś jak planowaliśmy podróż na Sycylię myśleliśmy właśnie, że pojedziemy swoim autem i zwiedzimy nim okolicę ale po namyśle doszliśmy do wniosku, że to nie ma sensu i na miejscu wypożyczyliśmy autko:) Polecam każdemu takie rozwiązanie :)

58. Ja tam się nigdy nie odważne jeździć autem. 😛

59. Wow, podziwiam odwagi. Ja bym się na to nie odważyła, ale może nie taki diabeł straszny jak go malują skoro dałeś radę.

60. Ja również jestem pełen podziwu, ja bym się nigdy na taki krok nie odważył…

61. Ja bym miał strach wypożyczyć auto i to jeszcze obcym kraju..

62. Jeździłem ostatnio Pandą po Rzymie, bardzo fajne zwinne auta idealnie nadają się do Włoskich ciasnych miast.

63. Bardzo ciekawy artykuł, oczywiste jest że posiadanie lub wypożyczenie samochodu jest znacznie wygodniejsze, zwłaszcza gdy chcemy zwiedzić więcej miejsc 😉 Pozdrawiam !

64. Też miałem przyjemność wynająć auto na Sycylii a było to w mieście Catania. W zdłuż głównej ulicy w mieście było pod rząd chyba 7-8 wypożyczalni. Auta mają raczej mniejsze i niskobudżetowe, ale też dzięki temu cena jest niska. Też wynajęliśmy Pandę i to w cenie 19 euro za dobę. Byliśmy zadowoleni!

65. Nie no to tak na prawdę zależy jak się trafi, sam byłem tam parę razy.

66. Cześć :) Przydałaby się nowa notka. Ale historia fajna. Przydałoby się trochę sycylijskiego ciepła 😉

67. Hi everyone!, greetings, I just see that members have alive discussion at this place.
    I am looking for someone with an experience of MAKING CASH with an AFFILIATE STORE? I made some cash with 999Webdesign.com and GOOGLE ADSENSE before but not much. My friend has suggested to contact a business websites ebay at flipper.top (here is URL if you are lazy to type it, http://flipper.top/ – direct link – „WEBSITE BROKER”) – I hope it can work! It looks like they are making good MONEY MAKING SITES. please share your opinion and experience? I was not able to find a good looking
    FREE AFFILIATE SOFTWARE and flipper.top sounds affordable. Many thanks!

68. Ja mam bardzo dobre wspomnienia, po mojej ostatniej podróży !

69. Całkiem fajne doświadczenia :) Planuje wybrać się na Sycylię i na pewno skorzystam z nich.

70. Włochy są magiczne i jedyne w swoim rodzaju :) PS: Szkoda, że blog umarł.

71. Jak tam z bezpieczeństwem we Włoszech w tym roku?
    Tyle się słyszy teraz o sytuacji w Europie..
    Można sobie pozwolić na trip?

72. Ja w tym roku się wybieram na północ Włoch. Będę zwiedzał już 3 raz i za każdym razem inny region. Włochy są piękne!

73. Przydatny bardzo post. W czerwcu wybieram się z rodziną na Chorwację i też planowałem wypożyczyć auto. Nie myślałem jednak, że nie tak łatwo znaleźć godną zaufania wypożyczalnie. Muszę zatem wcześniej przyłożyć się do szukania wypożyczalni. Pozdrawiam :)

74. Czasami ludzie bardzo boją się wypożyczyć samochód, bo coś się może stać. Myślę, jednak, że nie można tym się sugerować i warto… Dużo więcej można zwiedzić :)

75. All Toronto condo projects are here: http://www.condoprojects.ca/

76. Wypożyczanie samochodów stało się bardzo popularne w ostatnim czasie. Z pewnością spowodowane jest to ilością wyjazdów ludzi za granicę. O wiele łatwiej polecieć na wakacje i wynająć samochód, którym zwiedzimy większą ilość miejsc w obcym kraju niż dojeżdżając autokarem.

77. Wypożyczanie aut za granicą to bardzo dobry pomysł , sam zawsze tak robię , wystarczą wtedy tylko mapy google i samemu można zwiedzić dużo ciekawych miejsc.

78. Świetny wpis. Następnym razem, jak gdzieś za granicą będę chciał wypożyczyć auto, to sprawdzę czy nie blokują jakiejś chorej ilość pieniędzy na koncie. Dzięki za info!

79. Lepiej wypożyczyć auta i być niezależnym niż poruszać się komunikacją miejską która dość ogranicza turystów.

80. Wypożyczenie auta za granicą jeśli planuje się sporo zwiedzać jest bardzo komfortowe, nie traci się czasu na dojazdy i szukanie transportu miejskiego :) Czasem jednak też dobrze „poznać” kraj od tej komunikacyjnej strony :) Pozdrawiam!

81. Bardzo wygodna opcja. Mimo sporych kosztów, chyba jednak warto się na nią zdecydować – widoki, atrakcje i wspomnienia o nich zostaną na zawsze.