Moto bloger

Blog o samochodach dla kierowców i nie tylko

Nowa Honda Civic – jazda próbna

Maj 28, 2012 Autor: Moto bloger Kategoria: honda, jazda próbna

Jakiś czas temu odbyłem jazdę próbną nową Hondą Civic. Był to pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem o pojemności 1,8 litra w wersji wyposażenia sport. Honda jest mi szczególnie bliska z tego względu, że od kilku lat jeżdżę Jazzem i ogólnie jestem z tego wyboru bardzo zadowolony. Pomimo drobnej frustracji związanej z polityką Honda Polska poważnie myślimy z żoną o zakupie kolejnego samochodu tej marki.  Honda Civic wydaje się być dobrym wyborem dla 4-osobowej rodziny.

honda.pl

Nowyauto to IX generacja popularnego na całym świecie kompaktowego samochodu Hondy. Tym razem styliści nie stworzyli radykalnie nowego modelu jak to miało wielokrotnie miejsce w przeszłości. Jest to raczej ewolucja bardzo udanego wizualnie poprzednika. Sylwetka jest trochę bardziej stonowana, poprawiono widoczność do tyłu i tym razem nie zrezygnowano z tylnej wycieraczki, której wyraźnie brakowało w Civicu VIII generacji.

honda.pl

Wersja sport jest bogato wyposażona m. in. w dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, tempomat i dobry zestaw audio. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie i bez trudu udało mi się zając wygodną pozycję, a mam 190 cm wzrostu.

Trochę gorzej jest z tyłu i tu mam wrażenie, że siedzi się mniej wygodnie niż w moim samochodzie. Ma to związek z umieszczeniem pod nogami pasażerów zbiornika paliwa, ale tak samo jest przecież w Jazzie. Do tego dochodzi niżej poprowadzona linia dachu co sprawia, że nad głową nie ma za dużo miejsca.

W nowym civicu zastosowano znany już w innych modelach Hondy system składania siedzeń magic seats, który z mojego doświadczenia wiem, że jest rewelacyjny. Do tego dochodzi bardzo duży w tej klasie samochodów bagażnik o pojemności  477 l.

honda.pl

A jak wrażenia z jazdy?

Krótka jazda próbna na pewno nie jest wystarczająca dla dokładnego poznania możliwości tego samochodu. Moje pierwsze wrażenia są jednak jak najbardziej pozytywne. Zawieszenie zestrojono w ten sposób, aby zmaksymalizować komfort podróżowania, dobrze wybiera ono nierówności na naszych dziurawych drogach. Tradycyjnie dla Hondy bardzo precyzyjnie pracuje dźwignia zmiany biegów.

Sam silnik o mocy 142 KM zapewnia dobre osiągi (ok. 9 s do setki, prędkość max powyżej 200 km/h). Choć, żeby poznać jego możliwości lepiej rozkręcić go powyżej 4 tys. obrotów. Mniejszy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM jest zdecydowanie za słaby do tego samochodu. Bardzo podobał mi się system start&stop, który rewelacyjnie sprawdzał się w poznańskich korkach. Podobno obniża zużycie paliwa nawet o 15-20%.

Pochwalam koncepcję stosowania przez Hondę w dalszym ciągu wolnossących silników benzynowych pozbawionych turbodoładowania czy bezpośredniego wtrysku paliwa. Dzięki temu spodziewać możemy się dużo większej trwałości. Jednocześnie dzięki pewnym zabiegom japońskich inżynierów średnie zużycie paliwa nie jest jakoś szczególnie większe niż w przypadku konstrukcji, w których silniki poddano bardzo modnemu dziś down-sizingowi.

Kiedy odbywałem jazdę próbną, cena testowanego przeze mnie egzemplarza wynosiła 79 400 złotych, ale w promocji dostawało się rabat 2000 PLN plus pakiet ubezpieczeń gratis. Dziś jest jest jeszcze lepiej rabat wynosi 6500 lub 4100, jeśli chcemy mieć też za darmo ubezpieczenie. Oferta na pewno jest ciekawie skonstruowana i warto zastanowić się nad kupnem tego modelu, szczególnie jeśli zależy nam na niezawodnym samochodzie, którym bez problemu pojeździmy 10 lat nawet przy znacznych rocznych przebiegach.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Podziel się tym wpisem ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik
Etykiety: ,

6 komentarze do wpisu “Nowa Honda Civic – jazda próbna”


  1. Jakie spalanie wyszło w tym teście? Po jakim czasie od zatrzymania wyłącza się ten silnik start-stop?

    1
  2. Moto bloger pisze:

    To była właściwie jazda próbna na odcinku około 5 km w Poznaniu. Średnie spalanie było na poziomie 8,5 litra.
    Start&Stop działa naprawdę błyskawicznie po zatrzymaniu wystarczy wcisnąć sprzęgło lub ruszyć kierownicą i silnik się uruchamia. Nie można tego porównać z tradycyjnym włączaniem i wyłączaniem. Sam rozrusznik jest podobno zmodyfikowany, żeby wytrzymać dużo częstsze uruchamianie silnika. System Start&Stop można oczywiście bez problemu wyłączyć.

    2
  3. Kiedyś byłem na szkoleniu bezpiecznej jazdy w skodzie i mieliśmy w niektórych samochodach ten system. Na początku nie było wiadomo o co chodzi, bo samochody gasły przy awaryjnym hamowaniu.Okazalo się ze własnie był włączony ten system. Jakoś nie jestem przekonany do tego systemu. ciekawe jak to będzie wyglądało zimą w dieselku. ile wytrzyma akumulator i jaka jest trwalość w typowym 10-letnim polski aucie?

    3
  4. Moto bloger pisze:

    Jeśli chodzi o diesla to mój przyjaciel ma od grudnia nowe Audi A6 z 3.0 TDI. Na razie się nie ten system nie skarżył.

    4
  5. deska rozdzielcza świetnie wygląda, może trochę futurystycznie ale Honda to Honda 😉

    5
    • Moto bloger pisze:

      Rzeczywiście wygląda fajnie i do tego jest zrobiona z miękkich tworzyw bardzo dobrej jakości. Jedyna rzecz, która mi trochę przeszkadzała to umieszczenie prędkościomierza trochę dalej niż pozostałe zegary, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

      6


Prześlij komentarz

Why ask?