Moto bloger

Blog o samochodach dla kierowców i nie tylko

Ile może kosztować serwisowanie samochodu z silnikiem diesla?

Marzec 14, 2012 Autor: Moto bloger Kategoria: porady, silnik diesla

Olej napędowy droższy od benzyny to nie jedyny powód, który sprawia, że wybór samochodu z silnikiem diesla jest racjonalny tylko przy naprawdę dużych przebiegach. Czasy, w których auta z silnikiem wysokoprężnym przejeżdżały bez żadnego poważnego remontu 500 tys. km bezpowrotnie minęły. A kiedyś było tak pięknie kupowało się golfa z silnikiem diesla i jeździło, jeździło, jeździło ….

http://www.flickr.com/photos/tonysphotos/2706834579/sizes/m/in/photostream/

Teraz mamy pękające głowice, różne nowoczesne systemy wtrysku paliwa, turbodoładowanie i sprzęgła z kołem dwumasowym. Te wszystkie elementy podlegają dość szybkiemu zużyciu i nieczęsto spotyka się sytuację, w której niektóre z nich muszą być już wymieniane po przejechaniu kilkudziesięciu tys. km. Nabycie samochodu z silnikiem wysokoprężnym o przebiegu ponad 100 tys. km może wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów zaraz po zakupie.

Wystarczy podać kilka przykładów cen części zamiennych w ASO (w nawiasie podaje ceny zamienników oferowanych w hurtowniach). Na pierwszym miejscu zwycięzca zestawienia.

Komplet wtryskiwaczy comonn rail

  1. Mazda 6, silnik 2.0 (140 KM) – około 14 000 PLN (brak zamienników)
  2. Toyota Avensis 2.2 (150 KM) – około 11 000 PLN (brak zamienników)
  3. Toyota Auris 1.4 (90 KM) – około 10 500 PLN (brak zamienników)
  4. VW Passat 2.0 (140 KM) – około 10 000 PLN (około 6 500 PLN)
  5. Skoda Octavia 1.9 (105 KM) – około 10 000 PLN (cena wyższa niż w ASO)

Turbosprężarka

  1. Mazda 6, silnik 2.0 (140 KM) – około 9 500 PLN (brak zamienników)
  2. Toyota Avensis 2.0 (150 KM) – około 8 000 PLN (brak zamienników)
  3. Ford Focus 1.8 (115 KM) – około 5 500 PLN (około 3 000 PLN)
  4. Skoda Octavia 1.9 (105 KM) około 4 500 PLN (około 2 500 PLN)
  5. Renault Laguna 2.0 (150 KM) około 6 500 PLN ( około 4 000)

Kompletne sprzęgło

  1. Mazda 6 2.0 (140 KM) – około 7 000 PLN (około 4 500 PLN)
  2. Opel Astra 1.9 (150 KM) – około 6 500 PLN (około 4 500 PLN)
  3. Ford Focus 1.8 (115 KM) – około 4 000 PLN (około 2 500 PLN)
  4. Toyota Avensis 2.2 (150 KM) – około 5 000 PLN (brak zamienników)
  5. VW Passat 2.0 (140 KM) – około 4 500 PLN (około 2 500 PLN)

 

Oczywiście wiele z tych części można kupić używanych lub po regeneracji, ale  i tak w sumie musimy liczyć się z dużymi wydatkami, bo dochodzą koszty robocizny.

Ja w każdym razie kupując następny samochód wszystkie diesle będę omijał szerokim łukiem. Hasło olej napędowy tylko do traktorów staję się coraz bardziej aktualne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Podziel się tym wpisem ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

2 komentarze do wpisu “Ile może kosztować serwisowanie samochodu z silnikiem diesla?”


  1. co racja to racja… tylko nowe benzyniaki z turbo są tak samo delikatne i skomplikowane jak diesle 😉

    te czasy, gdy diesle przejeżdżały 500 tys. km były związane z ich osiągami i mocą, które teraz już nie zadowalają przykładowego dziadka co jeździ tylko do kościoła… np. 150 KM z 3.0 diesla…

    Mercedes „beczka” jest często podawany jako przykład trwałości, naj, naj, bóstwo… tylko jak zobaczymy na silniki diesla:

    Nazwa wersji Moc (KM)
    200D 55-60
    220D 60
    240D 65-72
    300D 80-88
    300DT 125

    to już mu zwolenników nagle ubywa…

    2,0 – 2,2 – 2,4 – 3,0 – 3,0 turbo – to pojemności…

    no, fajnie mieć 3,0 diesla z 80KM :] hehe…
    albo 2,0 z 55KM 🙂

    1
  2. Moto bloger pisze:

    Pewnie, że te moce wyglądają dziś śmiesznie, ale tamte samochody były jednak sporo lżejsze.
    Chyba ostatni trwały diesel to było 1.9 TDI o mocy 90 KM montowane w autach z koncernu VW, moc może nie porywająca, ale np. w A3 czy innym kompakcie całkowicie wystarczająca do codziennej jazdy.
    Oczywiście nowoczesne benzyniaki z turbo i bezpośrednim wtryskiem są też drogie w serwisowaniu. Na szczęście na rynku są cały czas obecne samochody z silnikami wolnossącymi o dobrych parametrach np. nowy Civic 1.8 o mocy 142 KM, choć wiadomo, że to silnik, który lubi wysokie obroty a to nie wszystkim odpowiada.

    2


Prześlij komentarz

Why ask?