Moto bloger

Blog o samochodach dla kierowców i nie tylko

Benzyna czy diesel cz.3

Marzec 13, 2013 Autor: Moto bloger Kategoria: dacia, peugeot, porady, silnik benzynowy, silnik diesla, skoda

Dawno nie robiłem porównania opłacalności zakupu aut z silnikiem diesla. Dziś pora na rodzinne samochody oferowane przez Peugeota, Dacię i Skodę. To tzw. model budżetowe, które mają poprawić wyniki sprzedaży w czasach kryzysu na rynku nowych samochodów w Europie. Ceny benzyny E95 i oleju napędowego są aktualnie na tym samym poziomie, ale w dalszym ciągu jesteśmy w środku sezonu grzewczego. Pewnie w najbliższych miesiącach olej napędowy w relacji do benzyny trochę stanieje.

http://www.flickr.com/photos/hisgett/

http://www.flickr.com/photos/hisgett/

 

Tradycyjnie w zestawieniu nie uwzględniam, poza paliwem kosztów związanych z eksploatacją poszczególnych silników. W przypadku Logana i Rapida zarówno silniki benzynowe jak i diesla mają turbodoładowanie, więc w ich przypadku trwałość tych jednostek i ich osprzętu może być na podobnym poziomie. Szczególnie silnik 0,9 TCe jest dość wysilony. Jednocześnie te turbodoładowane jednostki są wyraźnie oszczędniejsze w porównaniu ze starszymi modelami. W tej sytuacji opłacalność zakupu Logana czy Rapida z silnikiem wysokoprężnym jest problematyczna. Zwrot nakładów poniesionych na droższy silnik nastąpi dopiero po przejechaniu odpowiednio 85 lub aż 132 tys. km.

Benzyna czy diesel

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku Peugeota, gdzie różnica w cenie jest niewielka i zwraca się ona po przejechaniu już niecałych 26 tys. km. Tutaj jednak silnik benzynowy nie posiada turbodoładowania i będzie zdecydowanie tańszy w serwisowaniu. Z drugiej strony wysokoprężne silniki Peugeota mają raczej dobre opinie i w przypadku tego modelu naprawdę warto rozważyć kupno auta z silnikiem diesla.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Podziel się tym wpisem ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Grono.net
  • Kciuk.pl
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

3 komentarze do wpisu “Benzyna czy diesel cz.3”


  1. Opłacalność opłacalnością ale od pewnego czasu po prostu fajniej się jeździ autkami z silnikami diesla…i już

    1
    • Moto bloger pisze:

      Turbodoładowynym benzyniakiem też jest fajnie. Miny dopiero rzedną jak po 100-150 tys. to wszystko zaczyna się trochę sypać 😉

      2
  2. Wybór już chyba do każdego z osobna, ale ja jestem posiadaczką benzyniaka i jestem zadowolona, nie mam problemów nawet w zimie, więc mój głos leci na benzynę.

    3


Prześlij komentarz

Why ask?